Serviciile de care avem nevoie la o nuntă în Moldova. (în detalii)

1
Esti o persoana deosebita! Arata-ma si prietenilor tai!
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

 

În experiența noastră ne-am “lovit” de foarte multe ori de următoarea întrebare: “Care servicii sunt mai importante în organizarea unei nunți?”. Este foarte important să cunoașteți pe ce merită să cheltuiți banii și pe ce nu este atât de necesar să scoateți pre mulți bani din buzunar. În cele ce urmează, vă voi face un top 10 servicii care merită toată atenția voastră.

 

 

servici la nunta
 

 

1. Restaurantul, locația evenimentului.

Probabil este primul de bifat de pe lista voastră, după ce ați stabilit data nunții. Acordați-vă timp să vizualizați o gamă largă de restaurante înainte de a lua decizia finală. Înainte de a începe căutarile, stabiliți de comun acord care este tema nunții, cât de complex va fi evenimentul și cât de mare (aici mă refer la numărul de invitați).

O temă rustică va va cere automat un restaurant rustic, cu specific tradițional, iar o tema elegantă vă va conduce spre o sală clasică, neutră, luminoasă. De multe ori, mirii își stabilesc tema nunții după alegerea restaurantului – ceea ce este greșit.  Nu poți decora o sală elegantă cu fier forjat și flori de câmp așa cum nu poți decora o sală rustică cu vaze înalte din sticlă, șaten și organza. Gândiți-vă din timp la numarul maxim de invitați pe care să mizați. Nimănui nu-i place să stea înghesuit și  să nu aibă loc pentru dans,  așa cum și o sală, care practic poate cuprinde un numar de 400 de invitați, va arăta sărăcăcioasă și tristă cu doar 5 mese de nuntă, cu maxim 70 – 100 de invitați.

La fel, dacă vă hotărâți ca nunta voastră să cuprindă mai multe momente speciale de genul: dansatori profesioniști sau o formație mare care necesită scenă și lumini, asigurați-vă că va fi sufiecient spațiu unde artiștii să își poata manifesta ăn voie momentul artsitic.

Pe lânga toate aceste lucruri importante, restaurantul trebuie să fie curat, estetic, cu o servire excelentă, și cu un meniu de nuntă delicios, ceea ce ne duce la urmatorul aspect legat de organizarea unei nunți.

 

 

 

2. Muzica.

O formație bună pleacă de la prețul de 1000 de euro. Dacă ar fi să gândim logic, este o suma mare de bani, însă, dacă îți dorești să te simți important și cu adevărat bine tu și invitații tăi, optează pentru o formație de la 5 muzicieni și mai mult. Din practica personală, am ajuns la concluzia că nimic face atmosfera la nuntă mai incitantă decât o formație bine aleasă! Însă, fără niciun fel de subiectivitate vă pot spune că la capitolul muzică puteți face economii contractând un DJ, care la fel vă poate face o buna dispoziție însă cu o sumă care începe de la 150 de euro. Alegerea rămâne să o faceți dumneavoastră în dependență de gust și posibilități.
 

 

3. Fotografiere și filmare Video la nuntă.

Nu-i așa că aveți un sentiment de bucurie când vă aruncați privirea pe niște fotografii minuntate? Gânditi-vă cum vă veți simți în momentul când veți vizualiza fotografiile reușite cu voi înșivă. Sentimentul este înzecit. Nu faceți rabat de calitate la acest serviciu! Sunt fotografii care surprind cel mai fericit moment al vieții voastre, de aceea trebuie să fie cel puțin formidabile. Albumul de nuntă îl veți răsfoi până la adânci batrâneți. Sunt sigură că vă doriți să fiți mândrii de el. Vă asigur că un preț foarte mic nu vă poate garanta calitatea pe care o doriți. Vă spun asta pentru că experiența m-a făcut să cunosc din punct de vedere financiar toate costurile ce implică un serviciu foto complet, de calitate. Acestea în general se referă la:

– contractarea unui fotograf profesionist

– procesarea fotografiilor

– albumul de nuntă (coperti din piele, materiale de calitate)

2. Alături de foto, tronează pe același nivel de importanță, serviciul de filmare. La fel ca și albumul, un montaj de nuntă va fi vizualizat de multe de ori pe parcursul vieții voastre. Cameramanul trebuie să surpinda ceea ce ochilor voștri le scapă în ziua evenimentului: detalii, reacții, momente unice. Iar montajul video trebuie să fie un film bine-făcut, bine regizat și bine-filmat în așa fel încât de fiecare dată când îl vizualizați să vă cuprindă emoția și bucuria (așa cum mă cuprinde pe mine de fiecare dată când, împreună cu mirii mei, vizualizăm un montaj de nună). Ca durată a unui film de nuntă vă recomandăm: un filmuleț de 20-25 min., pe care îl veți viziona cu mare drag de câte ori o să aveți ocazia sau oaspeți cărăra le veți arăta cât de frumos ați petrecut nunta și un montaj mai complx de 60-75 min. Feriți-vă de specialiștii care vă propun montaj de 3-4 ore (estedeja în trecut această modalitate și la sigur și specialistul este de modă veche). Aceste două servicii – foto&video – eu le numesc serviciile inimilor voastre . Nimeni nu se va bucura de calitatea lor așa cum vă veți bucura voi înșivă.

 

 

 

4. Coordonatorul de eveniment + Moderatorul. (Tamada)

Poate ca pare o “fiță”, dar un coordonator de eveniment vă scutește de toate problemele și detaliile cu care nu vreți să vă umpleți timpul și mintea. Acesta vă va face design-ul evenimentului, bugetul, se va ocupa de toate serviciile aferente evenimentului vostru, va alege cel mai bun personal la eveniment (prestatorii de servicii), va ține legătura cu furnizorii voștri, se va implica trup și suflet în organizarea nunții voastre. Coordonatorul de eveniment, sau weeding planner-ul, ține foarte mult la liniștea voastră, la timpul vostru și la nunta voastră. Cunoaște toate “dedesupturile” unei nunți. Indiferent că îl angajați doar ca persoană premergătoare nunții sau chiar coordonator în ziua nunții voastre, vă asigur ca este  în sine un serviciu de eveniment indinspensabil liniștii voastre.

Aici mai includem și Moderatorul care va ține tot scenariul nunții in “mâinele” sale și care va coordona în timpul evenimentului cu tradițiile, invitații după scenariul care l-ați confirmat din timp..etc, sugerând ce va urma, și tot aceasta într-o forma frumoasă, solemnă, sau una familiară sau degajată. Moderatorul știe când să facă o atmosferă romantică, sau una distractivă etc. Prețul unui moderator începe de la minim 150 de euro și crește odată cu experiența sau numele său deja format în industria nunților.

 

 

 

5. Dansatorii.

Ofertele de preț ale dansatorilor încep de la 200 Euro și variază în dependență de numărul de perechi care poate fi de la o pereche, două și deja cât doriți Dvs. sau vă permite buzunarul (cel mai des sunt 2 perechi, adică 4 persoane) și de programul care îl propun la nunta Dvs.:
dans popular, țigănesc, latino, modern, tango, vals, etc.. La fel, dansatorii sunt cei ce vă vor ajuta cu toate obiceiurile unei nunți – daruri, spălatul mâinilor la nași, o să aprindă ringul de dans împreună cu invitații Dvs.

 

 

 

6. Meniul de nuntă.

Invitații “judecă” o nuntă reușită după 3 aspecte: meniu, băutură și muzică (de fapt ceea ce le va aduce buna dispoziție). Și cum nunta se face cu oameni apropiați, mi se pare logic să îi tratam așa cum se cuvine. Ceea ce implică alegerea unui meniu bogat, variat, pre-degustat și desigur, delicios. Nici măcar nu este o opțiune personală, pentru că, iarăși, din experiența mea nu cred că există 2 cupluri de miri care să se înfrupte cu lăcomie din meniul lor de nuntă. De multe ori, datorită emoțiilor și a “alergaturii” din timpul nunții, mirii sunt nevoiți să sară peste felurile pregătite.

Totuși, nu trebuie să exagerați cu grija față de preferințele culinare ale invitațiilor voștri, însă trebuie să țineți cont de următoarele lucruri:

– aperitivul este cel mai important. Toată lumea este infometată când ajunge la restaurant, de aceea acesta trebuie să fie variat și îmbelșugat, deloc sărăcăcios.

– restul felurilor principale trebuie să fie un mix care să satisfacă pe toata lumea: pește, carne de porc/vită și pui și garniturile aferente. În cazul în care nunta este organizată într-o locație rustică, atunci și sarmalele sunt bine-venite.

 

 

 

7. Băutura.

Un vin bun sau o țuică de casă bună întotdeauna vor fi apreciate, însă nu trebuie să fie baza băuturilor alcoolice la nunta voastră. Încercați să organizați un open-bar de unde fiecare să-și aleagă băutura pe care o preferă. Includeți whiskey, vodka, cognac, bere pentru bărbați dar ocupați-vă și de doamne care în general preferă băuturile mai dulci sau mai ușoare: campari, martini, lichior sau cocktail-urile cu sucuri naturale.

Practica generală în consumul de băuturi la o nuntă arată că:
băuturile alcoolice tari (vodka, divin, cognac) – 250 ml/persoană.
(din 100 % de băuturi tari, raportul dintre vodka/divin este respectiv de 30-40% /60-70 %)
băuturile non-alcoolice (apa, suc) – 1,5l/persoană (mai ales pe perioada de vară) sau dacă folosiți sticle cu volum 0,5l – 3 buc. / persoană.

În ceea ce privește băuturile non-alcoolice, apa trebuie să troneze. Apoi o gamă de sucuri este bine-venită.

Din experiența noastră, pentru o nuntă mai antrenantă și mai specială din acest punct de vedere, vă sugerăm să contractați un barman (cu un bar mobil) care să prepare pe loc diferite cocktail-uri. Tinerii invitați (și nu numai) apreciază foarte mult o astfel de opțiune. Astfel de serviciu v-ar costa la Chișinau approx. de la 300 de euro.

 

 

 

8. Decorațiunile.

O sală frumos decorată încântă simțurile și îi face pe invitați să se simtă speciali. Aș vrea să vă mai spun că îi mai face să împingă și mai adânc mâna în buzunare la momentul darurilor (masa mare), dar asta nu se cuvine să spun așa că nu o voi spune :)

La capitolul acesta doar folosiți-vă imaginația. Gândiți-vă ce culori vă plac, ce flori și în ce fel ați visat să arate sala de nuntă. Apoi angajați o agenție să vă transpună visele în realitate sau dacă sunteti dispuși – faceți singuri un decor personalizat la nunta voastră. Cum? Vedeți aici pe blog idei pe care le puteți folosi ca inspirație!

 

 

 

9. Rochia de mireasă și costumul de mire.

Haideți să recunoaștem: toate ne-am visat mirese! Ar fi și păcat să nu ne petrecem un dulce-timp în a căuta “rochia perfectă”. Nu de alta, dar CHIAR voi trebuie să arătați cel mai bine în ziua nunții voastre. Luați-vă timp, uitați-vă pe internet, probați multe rochii în saloane. În orice caz când va fi “aceea”, veți ști și simți, cu siguranță. Aveți liber în a vă alege orice culoare de pantofi, de accesorii. Iar mirele, va arata excelent cu o cravată sau papion colorat. Fiți frumoși și zâmbitori, meritați!

 

 

 

10. Buchetul de mireasă.

În fișierele noastre de pe computer avem cel puțin o mie de imagini cu buchete de mireasă. Pur și simplu nu mă satur de flori și de buchete! Nici nu cred că există ceva mai frumos și mai gingaș care să vorbească atât de limpede și de grațios despre sufletul vostru ca un buchet bine ales și nici nu cred să existe vreo mireasă care să nu-și iubeasca din tot sufletul buchetul pe care îl poarta o zi întreagă în mânuțele ei delicate. Atât de variate, de colorate și de frumos mirositoare sunt florile, încât pentru mine ar fi un adevărat chin să fac selecție. De aceea, sugestia mea este să vizualizați  o suită de fotografii cu buchete și vă promit că atunci când în fața voastră va aparea imaginea din flori a sufletului vostru veți ști care vi se potrivește. Dacă obosiți și deveniți și mai confuze, gânditi-vă cum ați vrea să miroase, să arate, ce culori și flori vă plac si adunati aceste simturi laolalta. Buchetul este gata!

 

 

 

Acesta a fost top-ul serviciilor de nunta pe care eu le consider importante si unde nu trebuie sa faceti rabat de calitate. Ar mai fi pe lista multe alte servicii care au farmecul lor in zugravirea unui eveniment:

Invitații pentru nuntă – necesare dar nu neaparat costisitoare – mergeți mai degrabă pe ceva original, de tipul  “Save the Date” sau invitații confecționate manual dacă doriți ceva original, în rest, cu cât mai ieftine cu atât mai bine și așa sunt citite o dată la primire și o dată înainte de nuntă pentru informații legate de orar și  apoi aruncate în dulap, sau mai rău. Aici pe blog avem dedicat un articol ce ține de invitaii de nuntă.

Mărturii – dacă nu sunt cu adevărat originale sau utile, atunci vor fi uitate intentionat pe masă. Vă asigur! Aveți grijă ce alegeți. Fiți creativi. Pot fi fructe (măre, capșuni, cireșe…), copturi mici și personalizate, borcănașe mici cu miere, ierburi de ceai..etc. Idei de mărturii la fel găsiti aici pe blog!

Artificii – marchează într-un mod special primul dans (artificiile de interior), tortul (artificiile de tort) sau intensitatea sentimentelor mirilor (artificiile de cer, de exterior)

Căsuța de dar – decât să o cumparați mai bine închiriați-o. Nu costă mult și oricum nu mai aveți ce face cu ea dupa nuntă.

Plicuri de așezare/darul la nuntă – acele carduri ingenioase cu numele invitaților care servesc și ca așezare la mese și ca plic pentru dar. Necesare pentru că sunt subtile (adică evitați frumos și elegant momentul acela stânjenitor ăn care se ămpart plicuri prin sala) și pot fi personalizate. Problema este ca nu mai aveți ce face cu ele după nuntă. Va sugerez la fel să fie unele mai puțin costisitoare.

Porumbei albi la biserica – sunt super simpatici și provoacă zâmbete. Știu să pozeze și se lasă ușor pupați. În rest, moment special, după biserica, se aruna incă aer o în aer odată cu orezul și petalele de trandafiri.

“Buchețele” pentru invitații necăsătoriți – părerea mea umilă este că ar trebui să renunțati din start la ele. În afară de familie, mire și naș, nimeni nu mai agreează găurirea rochiei sau a costumului pentru a purta o zi întreagă o floare care se ofilește repede. Sunt bani aruncați pe geam, indiferent de  părerea bunicii voastre (mare amatoare de flori în piept). Sau optați pentru buchețele mai deosebite, moderne, care nu impun găurirea îmbrăcămintei, care nu se vor ofeli și care se vor privi foarte stilat pe orce haină.

Confetti - multă mizerie pentru nimic. În afară de ieșirea din biserică nu le văd rostul. La sală provoacă o mizerie de nedescris, sunt purtate pe talpa pantofilor și găsite prin păr a adoua zi după nuntă.

Baloane – niciodată nu am înțeles de ce mirii comandă baloane cu heliu. Apoi, am participat ca și coordonator la o nuntă în care mi s-a cerut impetuos o mână de baloane cu heliu. Delir, râsete și distracție în momentul în care invitații au inhalat heliul și au început să vorbească ca în desenele animate. În rest- bucuria copiilor. Nu sunt, credeți-mă, nu sunt estetice, decât la petrecerile de copii. În rest, spargerea lor dă multe dureri de cap și bătăi accelerate de inima în timpul petrecerii. DA –  atunci când o mână de baloane impecabil de albe, cu heliu sunt  lansate la ieșirea din biserică pe cerul albastru, sau DA dacă le folosiți foarte stilat la decor ca și aici.

– Cvartetul –  superb pentru o nuntă elegantă. Întâmpinarea invitaților pe muzică de cvartet este un deliciu savuros, impecabil și elegant.

Tortul – nu există nuntă fără tort. Dacă arată frumos și interesant, și mai bine. În rest, ce e dulce, oricui îi place. Nu vă stresați foarte mult pe acesta temă.

Covorul roșu – destul de învechit. În mintea mea, un covor alb plin cu petale roșii este mult mai atractiv.

Cred că v-ați făcut o idee despre ce servicii merită într-adevăr atenția voastră. În orice caz, eu sunt pregatită mereu să va fac un design de eveniment ca la carte. Nu trebuie decăt sa-mi cereti părearea.

Mult succes la pregătiri!

 

 

 

1,431 total views, 1 views today

Comentarii

aprilie 1, 2016 |

Un comentariu pentru “Serviciile de care avem nevoie la o nuntă în Moldova. (în detalii)

Lasă un răspuns

© 2017 EASYevent. All Rights Reserved. – By ELITIV.
WordPress Directory Theme

Classified Ads Software