Alege corect restaurantul pentru nunta ta.

0
Esti o persoana deosebita! Arata-ma si prietenilor tai!
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

 

 
Alegerea localului/locației – unul dintre momentele cheie de pregătire pentru nuntă. Aici, am selectat 16 momente pe care TREBUIE să le discutați când mergeți să alegeți localul de nuntă și să semnați un contract cu proprietarul.


villa_drago
 

 

Alege corect localul pentru nunta ta.

16 momente pe care TREBUIE să le discutați cu proprietarul de restaurant.

 

1 . Care este capacitate de locuri reale?…fară ca oaspeții să stee înghesuiți?

Capacitate depinde de numărul de locuri. Înainte de semnarea contractului o să vi se spună de la…(minim) – până la…(maxim).
Orientați-vă la numarul minim – de obicei acesta este numărul optim de persoane care pot sta liber în acel local.
Nu uitați de spațiul pentru dans – cât de comod, încăpător, și dacă e poziționat bine.

 

 2 . Există o taxă de închiriere? pe lângă prețul pentru meniu/persoană.

Rețineți că unele localuri au prețuri mici pentru MENIU, dar trebuie să plătiți și chiria sălii. Sau unele restaurante au taxa de 10% (din suma totală) pentru deservire (în cazul restaurantului ”MiaDora”).

 

 3 . Ce anume este inclus în acest preț ?

Deci, după ce sunteți informați cu prețul restaurantului, aflați toate detaliile care sunt incluse în acest preț, cum ar fi: arcă (pentru întâmpinarea oaspeților), lumini, aparataj sonor, bolul/căsuța pentru strâns banii, etc. În general, aflați toată informația și cereți chiar și o listă pe hârtie cu toate aceste opțiuni.

 

 4 . Câte ore sunt incluse în chirie ?

Dacă vi se pune limită de timp, specificați orele concret de plată pentru însăși evenimentul dat, de la sosirea oaspeților până la plecarea lor.

 

 5 . Cât ar costa orele în plus?

Banchetul de nuntă poate dura în timp mai mult decît ai planificat..din cauza programului de scenariu sau invitații care au întârziat, etc…
În orice caz , aveți nevoie să știți dacă poți prelungi perioada de închiriere, și cât de mult va costa.

 

6 . De câte locuri de parcare dispune localul ?

Un moment la fel de important pentru ca oaspeții tăi să ajungă bine dispuși la evenimentul tău. De multe ori, lipsa de locuri de parcare pe lângă local face ca invitații să ajungă deja puțin stresați sau în dispoziție nu prea bună la nuntă.

 

7 . Care sînt condițiile pentru bautură (sticle cu acciz sau fară? Vase pentru bautură, etc), furchet și dacă doriți să mai aduceți ceva ”de acasă” ?

Aici trebuie să fiți foarte atenți! Fiecare local, conform legii, primesc doar bautură alcoolică în sticle cu acciz și factură. Aflați detaliat toate condițiile pentru băutură de la administratorul localului pentru că ele pot fi foarte diferite.
De exemplu:
-unele restaurante au doar condiția ca băutura adusă de tine să fie cu acciz (cu sau fără factură),
-altele te impun să cumperi doar de la ei băutura alcoolica tare (ei bine, la preț de la  ”METRO” și se achită doar consumul). Aici pot fi și plusuri că nu pierzi timp ca să cauți sau sa procuri băutura și achiți doar ce se consumă la nunta ta (gândește-te cum ai putea controla momentul – cât s-a consumat totuși?),
-s-ar putea să achitați un anumit procent (din suma totală facturată) din prețul băuturii aduse de Dvs., în cazul în care vă deziceți să luați băutura de la restaurant ( 5% în cazul restaurantului ”Villa Drago”).

 

8 . Există restricții cu privire la decorarea sălii?

În unele locauri se interzice categoric total sau parțial decorurile adăugătoare. În acest caz, concretizați detalii pentru a nu avea ”surprize”  la elaborarea conceptului de decor.

 

9 . Sunt fotografii prin care să puteți vedea aranjarea meselor, bucatelor, furchet-ului, etc… ?

Rugați administratorul localului ales să vă arate fotografii cum se servesc bucatele pe masă, cum sunt aranjate pe farfurie, etc.
Dacă bucatarul-șef aranjează o salata ”cu lebede” sau altceva care nu corespunde cerințelor Dvs.?
La fel, unele restaurante oferă degustare a unor bucate pentru miri.

 

10 . Există restricții cu privire la foto și video filmari din parte sălii?

În unele localuri, cum ar fi palate, săli mai speciale, muzeu sau vile private, pot avea restricții la fotografierea sau filmarea interioară – sau oferă serviciile propriilor lor fotografi.

11 . Există o cameră adăugătoare pentru mireasă, pentru artiști de nuntă, etc ?

În cazul în care programul la nunta ta implică artiști de performanță, care au nevoie cu siguranță dressing room sau orice altă cameră, unde puteți confortabil să va schimbați de haine sau să se pregătească pentru numărul lor artistic.

 

12 . Care este Meniul, când și unde vor lua masa echipa care va lucra la evenimentul tău (artiștii, muzicienii, foto, video, dansatori, prezentator, etc)?

Cel mai des, pentru echipa care va lucra la evenimentul tău, nu e nevoie de meniu de sărbătoare, ci poate unul mai simplu dar efectiv, ca persoanele să poate lucru într-o dispoziție bună.
Cel mai des, se servește masa înainte de a sosi tinerii căsătoriți și oaspetii la eveniment.
Propuneri în meniu:
1. Zeamă (sau careva opțiuni din supe)
2. Bucate din carne cu garnitură
3. Salate
4. Băutură.

 

13 . Care e suma plății anticipate pentru sală (avans/arvona)?

Aici sumele și condițiile diferă foarte mult. Sumele încep de la 3.000 lei până la 10.000 lei la încheierea contractului.
Apoi, se poate cere spre achitare o parte mai mare de 50-60% din suma totală – când stabiliți meniul de nuntă.

 

14 . Când ar trebui să se plătească restul sumei?

Restul sumei se achită la începutul evenimentului sau după ”masa mare”. Negociați opțiunea care v-ar avantaja pe Dvs. la această întrebare.

 

15 . Ce forme de plată se acceptă? (Cash, transfer, card, etc)

 

16 . ! Care sunt condițiile de anulare a contractului de arendă?

Aici, cred că foarte puțini se interesează de acest moment, și sper niciodată să nu fie cazul. Dar, orice contract are sau trebuie cel puțin să aibă acest punct/articol. Nu vă leneviți și citiți cu atenție acest moment (totuși vorbim de sume destul de măricele). Aflați ce va fi cu avansul care l-ati dat în caz de anulare, sau cu suma mai mare (50-60%) pe care deja ați decontat-o restaurantului, dar încă nu s-au procurat produsele pentru masa de sărbătoare, etc. Fiți prudenți!
 

Nu uitați să cereți bonul fiscal pentru orice plată care o efectuați (sau o adeverire a plății Dvs.) către restaurant!

 

 
Cu respect,
Natalia,

Echipa EASYevent.md

1,325 total views, 1 views today

Comentarii

aprilie 18, 2016 |

Lasă un răspuns

© 2017 EASYevent. All Rights Reserved. – By ELITIV.
WordPress Directory Theme

Classified Ads Software